اشتباه IBM اوراکل Sun را می خرد

۱۳۸۸/۰۲/۰۱ ۲۳:۵۴ Salar https://www.blogger.com/profile/08261083424775464146 منتشر شده در تاریخ : ۱۳۸۸/۰۲/۰۱ دسته بندی : ، 1

همانطور که در مطلب "ایران و ترکیب احتمالی IBM و SUN" مشاهده کردید، IBM در صدد خرید Sun بود. طی هفته گذشته خبرها اینگونه پخش شد که این دو شرکت به خاطر اختلاف بر سر قیمت و افزودن حدود نیم بیلون دلار دیگر به مبلغ به توافق نرسیدند.

حدود کمتر از یک هفته از شکست مذاکرات IBM نگذشته که دیروز خبر مذاکرات خرید Sun توسط Oracle به ارزش 7.4 بیلیون دلار آمریکا در خبرگزاری ها پخش شد. یعنی کمی بیشتر از مبلغ پیشنهادی IBM.

خبر ناخوشایند برای IBM از دست دادن تکنولوژی مهم Java و افتادن آن به دست رقیب هست. همچنین خبر بد دیگر افتادن سیستم عامل Solaris مبتنی بر unix به دست رقیب هست. جایی که در حال حاظر اوراکل در حال استفاده از این سیستم عامل برای سرورهای خود جهت سرویس دهی بانک اطلاعاتی است. آنچه از این خرید مشخص خواهد بود یکپارچه سازی امکانات اواکل در این سیستم عامل است.

چیزی که در این وسط جالب است آینده پایگاه داده MySql است که بستگی به تصمیم این شرکت خواهد داشت. معمولا غالب بود که از MySql به عنوان جایگزینی برای Oracle استفاده شود. اما هر دوی آنها متعلق به یک شرکت خواهد بود که شاید مردم را به این فکر وادارد تا به سمت پایگاه داده دیگری مانند Postgres حرکت کنند و یا به سمت Oracle.

ترکیب غول ها همیشه زمانبر است و باید نشست و دید که در صورت انجام این خرید چه تصمیاتی گرفته خواهد شد.

منابع:
http://www.mercurynews.com/ci_12182642
http://www.guardian.co.uk/technology/blog/2009/apr/20/oracle-sun-takeover
http://tech.puredanger.com/2009/04/20/oracle-buys-sun/

 

یک بازخورد برای “اشتباه IBM اوراکل Sun را می خرد”