ویروس در برنامه های دلفی 4 تا 7

۱۳۸۸/۰۵/۳۰ ۲۲:۳۰ Salar https://www.blogger.com/profile/08261083424775464146 منتشر شده در تاریخ : ۱۳۸۸/۰۵/۳۰ دسته بندی : ، ، 1

در صورتی که هنوز از یکی از نسخه های دلفی 4 تا 7 استفاده می کنید پس این مطلب رو دنبال کنید. اخیرا اخباری مبنی به آلوده شدن برنامه های نوشته شده با دلفی پخش شده که نشان می ده ویروسی دلفی را هدف قرار داده. این ویروس با هدف قرار دادن کتابخانه دلفی باعث آلوده شدن تمام برنامه ی کامپایل شده با آن نسخه می شه.

این ویروس که در روسیه کشف شده ابتدا وجود نسخه ای از دلفی رو در سیستم جستجو کرده و بعد فایل SysConst.dcu را با استفاده از کامپایل مجدد نسخه آلوده، جایگزین می کنه. این یونیت که در تمام برنامه های دلفی اضافه می شه ، در صورت آلوده بودن سبب انتشار ویروس توسط برنامه شما خواهد شد.

این ویروس خطرناک نیست و کار خاصی به غیر از انتشار خودش انجام نمی ده. اسم این ویروس W32/Induc-A هست و اطلاعات اون رو اینجا میتونید مشاهده کنید.

بهتره که ویروس کش ها تون رو به روز کنید و پس از حذف ویروس، می تونید فایلی با نام SysConst.bak رو که ویروس از روی فایل اصلی ساخته برگردونید. در این صورت احتمالا مشکل شما حل خواهد شد.

همچنین بخوانید:
A Tempest in a Teapot or something more sinister
Delphi developer virus exposes weakness in anti-virus defences
More on the Delphi Virus Alert

 

یک بازخورد برای “ویروس در برنامه های دلفی 4 تا 7”

  1. ظاهرا ابعاد این ویروس گسترده هست، چرا که ظاهرا برنامه های برخی شرکت ها به این ویروس آلوده بوده و با شناسایی ویروس کش ها ، برنامه های از کار افتاده.
    گرچه این ویروس کار خاصی نمی کنه ولی اثرات بدی داره.

    پاسخحذف