Sourceforge.net هم برای ایران تحریم شد

۱۳۸۸/۱۱/۰۴ ۱۰:۴۴ Salar https://www.blogger.com/profile/08261083424775464146 منتشر شده در تاریخ : ۱۳۸۸/۱۱/۰۴ دسته بندی : ، ، ، ، 10

SF.net

Sourceforge.net از معدود سرویس های پروژه های باز برای ایران بسته شد! بخوانید

Users residing in countries on the United States Office of Foreign Assets Control sanction list, including Cuba, Iran, North Korea, Sudan and Syria, may not post Content to, or access Content available through, SourceForge.net.



البته فعلا فقط امکان دانلود فایل ها بسته شده و بقیه سایت فعال است و کار مکنه. به هر حال عمل ناجوانمردانه ای هست که داره تو اینترنت رواج پیدا میکنه! البته خود سایت sourceforge.net تنها اجرا کننده قوانین آمریکا هست، و از اونجایی که دولت ایران جزو همایت کنندگان تروریست هست جزو لیست تحریمی ها قرار داره و باقی قضایا.

آنچه که مسلمه ضربه این تحریم رو برنامه نویسان خواهند خورد و نه کسی دیگه! باید به فکر انتقال پروژم به جای دیگه باشم.

ایمان در این پست سایتهای مختلف میزبانی پروژه های باز رو معرفی کرده. البته مدتی قبل برای یه کار گروهی با xp-dev.com کار کرده بودم و جالب بود.

  • نحوه دانلود با وجود تحریم ها


شاید ندونید ولی سایت SourceForge یک نسخه ژاپنی مخصوص هم دارد. این نسخه دقیقا کپی تمامی پروژه ها رو در خودش داره و این یعنی این که پروژه مورد نظر شما هم در اون موجود هست. خوشبختانه این سایت یه نسخه انگلیسی هم داره و به همین خاطر میتونید با خیال راحت پروزه مورد نظرتون رو از اونجا پیدا و دانلود رو انجام بدید.

تنها کاری که لازمه رفتن به این آدرس و جستجو برای پروژه مورد نظرتون هست. برای مثال پروژه ++Notepad در این آدرس قرار داره و صفحه دانلودش اینجا هست.

 

10 بازخورد برای “Sourceforge.net هم برای ایران تحریم شد”

  1. واقعاً جای تاسف داره که اسم ایران رو باید در کنار کشورهایی مثل کوبا، کره جنوبی و سودان ببینیم. اینا همش از سیاست های غلط این نظام ناشی میشه.
    اما در مورد نفس کاری که سورس فورج انجام میده، اینکه دسترسی به پروژه های کدباز رو برای یک گروهی از انسان ها ممنوع میکنه، موافق نیستم. یعنی اصلن موضوع قابل قبولی نیست. این زیرپا گذاشتن صریح قوانین نرم افزارهای آزاده. حتی اگر قوانین آمریکا چنین چیزی رو بخواد سورس فورج نباید چنین کاری بکنه. پس آزادی چی میشه! فلسفه ای که این نرم افزارها بخاطرش بوجود آمدن چی میشه!؟
    به نظرم بهترین کار اینه که برای هاست پروژه های اوپن سورس خودمون از سایت های جایگزین (مثل همونایی که من معرفی کردم) استفاده کنیم. به طور مثال از کدپلکس استفاده کنیم. مایکروسافت هم در آمریکاست اما بر خلاف خیلی از شرکت ها که مدعی آزادی در نرم افزار هستن، مثل گوگل، قوانین آزادی نرم افزار رو بهتر رعایت میکنه.

    پاسخحذف
  2. به نظرم قضیه پیچیده تر از این حرف ها است. به نظر میاد پارامترهای زیادی هست که باعث میشه یک سایت سرویسش رو برای جایی ببنده یا نه. مثلا نفوذ شرکت در میان سیاست مداران، یا مفعت و ضرری که از این حرکت حاصلش میشه و مواردی ممکنه کسی ندونه. اونچه که خیلی بدیدهی میاد نفوذ زیاد ماکروسافت در میان سیاست مداران آمریکا هست که ممکنه نداره زیاد بهش فشار وارد بیاد.
    در هر صورت ما که همیشه در حال ضرر دادن هستیم، این هم روش.

    پاسخحذف
  3. منم یکم توی کانال گنو راجع به این موضوع صحبت کردم، به نظر میاد که سورس فورج (یا هر کس دیگه‌ای) حق داره که نرم‌افزار آزاد رو به هرکی دوست داره بده و مجبور نیست به علت داشتن نرم‌افزار در دسترس همه قرارش بده.
    http://tiny.cc/ySrqU

    پاسخحذف
  4. [...] This post was mentioned on Twitter by Arjun and جوانان خاورمیانه, Ana Mal. Ana Mal said: RT @MEYfarsi: تحریم‌های احمقانه همچنان ادامه دارد: Sourceforge.net هم برای ایران تحریم شد http://tinyurl.com/yaf6ofq [...]

    پاسخحذف
  5. این شرکت و خیلی از شرکتهای دیگه میلی به فیلتر کردن ما ندارن.
    مساله فشاری است که دولت آمریکا روی این شرکتها میگذاره.
    اگر به ما سرویس بدن، باید هزینه بپردازند.

    پاسخحذف
  6. در جواب: "واقعاً جای تاسف داره که اسم ایران رو باید در کنار کشورهایی مثل کوبا، کره جنوبی و سودان ببینیم."هیچ عیبی نداره! چرا خودتو ناراحت میکنی. چیزی که زیاده حرف مفت. از روز اول زدن بزار حالاهم بزنن. به دّرک! مردم که دور از جون خر نیستن، بیش از سه هفته غزه رو زیر انواع بمب های غیر متعارف( به گزارش سازمان ملل) گرفتن این همه آدم کشتن ولی میگن فلستینیا تروریستن!
    از نظام اسرائیلیا بدتر میخوای که نظامشون سهیونیسته! اما آمریکا بهشون ترورست نمیگه و تحریمشون نمیکنه!!!!!!؟؟؟؟ . . . اتفاقا کمک های بلاعوض مالی و تصلیحاتی تا دلت بخواد ...
    همین دولت آمریکا که امثال مایکروسافت و گوگل و آی بی ام و خیلیای دیگشون در تامین هزینه جنگ های آمریکا ( من جمله در عراق) از کمک های بلاعوض مالی هیچگونه دریغی نکردن. اسنادش به طور کاملاً رسمی در سازمان ملل موجوده و توی خود آمریکا کاملا پذیرفته شده هست. (جالبه که خیلی راحت اخبارش رسماً منتشر میشه)
    محض اطلاعتون بگم: گوگل متعلق به سازمان "سیا" ست. و برای همینه که هرجا اطلاعات وجود داره، سرویس های رایگان گوگل هم اونجاهست.
    من نمیدونم چرا بعضیا فکر میکنن که دولت آمریکا از گوگل و مایکروسافت و امثال اینها جداست و اونا مجبورن که ما رو تحریم کنن.( مجبورن چون قانونه ولی با اشتیاق این کار رو میکنن چون معتقد به همون مبانی هستن) نه داداش، هر کدوم از سرویساشون که تحریم نکردن هنوز یک دلیل منطقی داشته. گاهی داشتن اطلاعات شما رو ترجیح میدن. گاهی اون سرویس در تاثیر گذاری بر افکار شما موثره و نمی خوان این تاثیر گذاری رو از دست بدن. گاهی سرویس ها اینقدر از نظر اونها ارزشمند نیستند که خودشون رو زحمت بدن...
    تازه امثال این سرویس ها رو بیش از اون که دولت ها استفاده کنن مردم دارن استفاده میکنن. دولت ها و نظام ها برای حفاظت از اطلاعاتشون ( خصوصاً محرمانه هاش) از سرویس های اطلاعاتی مجزای خودشون استفاده میکنن نه اینها. اونها با بستن این سرویس ها روی ما میخوان مارو تحقیر کنن.


    ایمان: "این زیرپا گذاشتن صریح قوانین نرم افزارهای آزاده. حتی اگر قوانین آمریکا چنین چیزی رو بخواد سورس فورج نباید چنین کاری بکنه. پس آزادی چی میشه! فلسفه ای که این نرم افزارها بخاطرش بوجود آمدن چی میشه!؟"
    این خودش نشاندهنده این هست که اینا فقط از لفظ آزادی و دموکراسی سوء استفاده میکنند.
    حقیقت اینه.
    در ضمن مگه نظام ما از کجا اومده؟ از مریخ که نیومده از خود همین مردمه و این خوی استعماری اوناست که این کارها رو میکنن.
    -------------------------------
    Salar: دوست عزیر اگر نظر واقعی داری لطفا پشت نقطه ها قایم نشو. این نظر رو منتشر میکنم تا بقیه از طرز تفکر امثال شما آگاه بشن.

    پاسخحذف
  7. [...] تا به حال خبر تحریم ایران از طرف Sourceforge.net یکی از بهترین وب سایت های میزبانی پروژه های آزاد را [...]

    پاسخحذف
  8. سلام

    یه نکته جالب، اگر با یه فیلتر شکن یا VPN شروع به دریافت یک فایل از Source Forge بکنید، می تونید بقیه اون فایل رو به صورت مستقیم و بدون پروکسی و ... با سرعت بالا دانلود کنید.

    موفق باشید
    یا علی

    پاسخحذف
  9. بنام خدا
    با سلام و تبریک سال نو!
    اول از همه یه تشکر مشتی بابت این پست خوبت داشته باشم...
    دوم اینکه این نامردا می بینن ملت از کارایی نظام راضی هستش می خوان بوسیله تحریم و اینجور غلطا ملت و دولت رو به جون هم بندازن.
    ولی...
    اگر قرار باشه خدا علمی رو به انسان عطا کنه، تحریم نمیشناسه.
    همینطور که الان این سایت ژاپنی واسه ایرانی ها این مشکل رو حل کرد.
    راستشو بخواین خود من چندین پروژه بازمتن وب رو می خواستم دانلود کنم که موفق نشدم.
    در هر صورت بازم ممنون.

    یا علی

    پاسخحذف