ضعف امنیتی Wordpress و از دست رفتن این وبلاگ

۱۳۸۸/۰۱/۱۲ ۱۳:۰۷ Salar https://www.blogger.com/profile/08261083424775464146 منتشر شده در تاریخ : ۱۳۸۸/۰۱/۱۲ دسته بندی : ، 6

علت اینکه این چند روزه در نوشتن تاخیر داشتم مشکلی بود که در سیستم Wordpress ایجاد شده بود.

مسئله از اینجا ناشی می شه که طبق گفته های مسئولین Wordpress یک مشکل امنیتی جدی در سیستم وردپرس وجود داره که به هکر این اجازه رو می ده که با حساب کاربری وی دسترسی داشته باشه.

متاسفانه لینک منبع خبر با جزئیات کامل و روش انجام شده در دستم ولی در اولین فرصت لینک آن را خواهم گذاشت.

در چند روز اخیر چندیدن ایمیل مشکوک هم از این طریق به کاربران Wordpress ارسال شده که ظاهرا از وی خواسته بودند تا برای اضافه کردن لیست دوستان کلمه عبور Gmail خودش رو وارد کنند که این باعث شده بود ایمیل های برخی افراد نیز به دست هکر ها بیافته.

به هر حال توصیه اکید من این است که تا زمانی که فرصت هست از وبلاگ خود پشتیبانی کامل تهیه کنید و آن را همین امروز ترک کنید!

به همین خاطر این آخرین پست من خواهد بود و از همه شما دوستان به خاطر همراهی دراین مدت تشکر می کنم.

پ.ن: مثل اینکه مشکلی در ورود من به gmail پیش اومده! خدا به داد من برسه، چونکه تمامی پسوردها به اونجا ارسال شده و من به چند جا پاسخ گو هستم...! :( خدا لعنتوش کنه با این کد نویسی

به روز رسانی 14 فروردین:


این دروغ سیزده یا اول آوریل بود! از دوستان تشکر می کنم. هیچ مشکلی نه برای من و نه برای Wordpress رخ نداده و آسوده باشید که همه جا امن و امان است.

 

6 بازخورد برای “ضعف امنیتی Wordpress و از دست رفتن این وبلاگ”

  1. اي كاش بازهم ادامه بدبد. وبلاگتان خيلي عالي بود

    پاسخحذف
  2. دوست عزیز دلیل خوبی برای ترک wordpress نیست ! یه وبلاگ نویس باید متوجه بشه که در خواست pass آدرس gmail برای اضافه کردن لیست دوستان اونهم توی wordpress چیز غیر منطقیه ! باز اگه facebook بود یه چیزی !!!! تازه وارد کردن pass تو facebook هم کار اشتباهیه!

    پاسخحذف
  3. April fools day!! جالب بود سالار! اما ممکنه یکسری ها سکته بزنن ها!!

    پاسخحذف
  4. یکی از جالب ترین دروغ های 13 بود

    پاسخحذف
  5. سلام .من تازه يه وبلاگ درست كردم.با ورد پرس. بايد پاكش كنم؟
    ---------------------------------
    نه! این دروغ سیزده بود!

    پاسخحذف