کار نرم افزاری یا رابطه نرم افزاری (راز بقا)

۱۳۸۷/۰۵/۲۳ ۱:۰۷ Salar https://www.blogger.com/profile/08261083424775464146 منتشر شده در تاریخ : ۱۳۸۷/۰۵/۲۳ دسته بندی : ، 2

چند ماهی پیش بود که شرکت یکی از کارمندان زبل خودش رو از دست داد. زبل (بخونید zebel) تو این حالات به کسی می گن که رابطهای زیادی در جاهای مختلف داره و به قول خودمون آشنا داره! البته رفتن این آدم خودش یه داستانیه برای خودش. نمی خوام داستان تعریف کنم ولی تا این حد بدونین که زیادی خواهی های این آدم همراه با نداشتن دانش فنی کافی و این که با مدیر شرکت مشکل پیدا کرده بود باعث رفتن ایشان شد. حالا بماند که بعد اینجا رفت و تو یه اداره دولتی گردن کلفت جا پیدا کرد.

اینجا بودم که اوایل رفتن این آدم بدن شرکت گرم بود و هنوز ضربه ای رو که خورده بود احساس نشده بود. بعد چند ماه بود که با نزدیک شدن پایان پروژه ها به فکر پروژه های جدید بودیم و جای خالی این آدم احساس شد. حالا داستان ما شده افتادن به دنبال شرکت ها و سازمانها و چانه زنی با فلان مدیر و فلان مسئول که ما می توانیم و توانش رو داریم، ولی کو گوش شنوا.

در کشوری که به رابطه و ضابطه اهمیت میدن و خود کار در حاشیه قرار می گیره هیچ انتظار دیگه ای نمی شه داشته باشیم. این مورد تو همه قسمت ها است، از اون بالای بالا بگیر تا این کف زمین. ما موندیم که دردمون رو به کی بگیم. وقتی می بینه یه شرکت با یه برنامه ضعیف و به درد نخور می تونه بسیاری از جاها رو تصاحب کنه! وقتی میبینی و میشنوی فالان کس آشنای فلان کس دیگست و رفت و پست رو تحویل گرفت.

تنها کاری که می شه که برای بقا کرد اینه که ما هم به ساز آنها برقسیم و به هوای آنها بسازیم. چقدر سخته!

و این است راز بقا!!

 

2 بازخورد برای “کار نرم افزاری یا رابطه نرم افزاری (راز بقا)”

  1. آخ گفتی دلمو کباب کردی!
    چقدر مشکلمون تو این مملکت کمونیستی مشترکه! جمهوری خلق ایران دوست جمهوری خلق چین!
    همه چیز با پارتی. اما خدا کریمه دوست من. خدا روزی رسونه.
    وقت کردی سری به وبلاگ منهم بزن.
    مرسی

    پاسخحذف
  2. [...] که طبق این پست مجبورم که اینور اونور بدوم و کلی کار انجام بدم، اون هم [...]

    پاسخحذف