تغییر فونت فارسی ویندوز 7 و اصلاح فونت پیش فرض

۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۲۱:۴۴ Salar https://www.blogger.com/profile/08261083424775464146 منتشر شده در تاریخ : ۱۳۹۳/۰۹/۰۳ دسته بندی : ، 4

فونت پیش فرض ویندوز 7 برای فارسی خوانایی خیلی کمی دارد. قبلا فونت پیش فرض در ویندوز XP فونت Tahoma بود که خوانایی قابل قبولی داشت ولی این فونت به Segoe UI در ویندوز 7 و 8 تغییر یافته. متاسفانه در ویندوز 7 این فونت جدید هنوز دارای رسم الخط فارسی و عربی نبوده و همین باعث می شد که خوانایی آیکون ها و فولدر ها با نام فارسی بسیار کم باشد.
همانطور که قبلا در پستی در مورد نسخه جدید فونت توضیح دادم این فونت در ویندوز 8 اصلاح شده و اکنون خوانایی قابل قبولی را دارد. برای استفاده از آن کافی است که نسخه جدید را دانلود کرده و نصب کنید.
 

دانلود آخرین نسخه فونت Segoe UI | لینک Mirror

جهت نصب فایلهای فونت ها را از حالت فشرده خارج کنید، بر روی آنها کلیک راست کرده و گزینه Install را بزنید. پیغامی مبنی بر جایگزینی فونت موجود دریافت خواهید کرد که گزینه Yes را انتخاب کنید. و یا راهنمای نصب فونت را مطالعه کنید.

 

4 بازخورد برای “تغییر فونت فارسی ویندوز 7 و اصلاح فونت پیش فرض”

  1. سلام
    ممنون خیلی عالی بود
    ولی حالا اگه بخوایم برگرده حالت قبل بایس چ کنیم؟!

    پاسخحذف
  2. برای چی می خوایین برگردونید؟ این فونت همون فونت قبلی هست که ارتقاع پیدا کرده!

    پاسخحذف
  3. سلام
    واقعأ كه عالي بود مخصوصأ در جاهايي كه كارهاي اداري زياد دارند ، از همكاران كه درباره اين فونت سوال كردم نظر مثبتي داشتند ، به خصوص پرسنل امور مالي و حسابداري ، از طرف همه همكارن از شما تشكر مي كنم ، انشاءالله موفق و مؤيد باشيد .
    با سپاس فراوان

    پاسخحذف
  4. خواهش میکنم، خوشحالم مفید واقع شده.

    پاسخحذف