بروکراسی اداری و پروژه ما

۱۳۸۷/۰۸/۱۴ ۲:۳۲ Salar https://www.blogger.com/profile/08261083424775464146 منتشر شده در تاریخ : ۱۳۸۷/۰۸/۱۴ دسته بندی : ، ، 4

این نوشته رو نمی خوام به تحلیل این موضوع یعنی بروکراسی اداری بپردازم، قصدم فقط درد دل هست تا شاید آروم بگیرم.

موضوعی که باعث شد تا این نوشته رو بنویسم، جلسه ای بود که امروز با چند نفر از مدیران یک سازمان داشتیم.

حریان از این قرار هست که ما برای انجام طرحی پیشنهادی خودمون که البته هیچ هزینه اضافی برای سازمان مربوطه نداشت و البته بسیار هم مفید بود، در این جلسه بودیم.
بگذریم از اینکه چند تا از مسئولان برای اینکه خودشون رو میان بقیه نشان بدن، گیرهای اضافی دادن و سنگ انداختند جلوی پامون.

خلاصه جریانی که مد نظر من هست بحث دریافت مجوز از مرکز یعنی تهران هست. از آنجایی که کاری که ما می خواستیم انجام بدیم نیاز به همکاری کامل سازمان داره و صد البته دسترسی به اطلاعات و پایگاه داده و ... نیاز به مجوز و وصیقه و موارد قانونی داره. تا اینجای کار حرفی نیست تمامی موارد منطقی به نظر می رسه.
چیزی که من رو ناراحت می کنه و داره عذابم میده حرفیه که گفتند امکان دریافت مجوز در شرایط فعلی وجود نداره ، یعنی تا زمانی که طرح به طور کامل آماده نشده امکان ارائه برای دریافت مجوز وجود نداره. همچنین دریافت مجوز زمانبر خواهد بود و شاید یک تا دو ماه زمان ببرد.

جمله بالا رو با دقت بخوانید، و دوباره نیاز پروژه رو یعنی دسترسی به اطلاعات و پایگاه داده سازمان رو در نظر بگیرید. این دو در تضاد کامل با هم قرار دارند. یعنی ما برای نوشتن نرم افزاری که برای سازمان هیچ هزینه ای نداره باید به پایگاه داده قبلی آنها دسترسی داشته باشیم و همچنین تا نرم افزار آماده نباشه و ابعاد آن مشخص نباشه امکان دادن مجوز وجود نداره!

دیگه حرفی برای گفتن ندارم

 

4 بازخورد برای “بروکراسی اداری و پروژه ما”

  1. به این میگن مملکت حسین قلی خانی . نه نه ببخشید اشتباه شد . میگن مملکت احمدی نژادی ، آخ بازم اشتباه کردم . بهش میگن مملکت گل و بلبل البته اگر بلبل ها برای خواندن به گل احتیاج نداشته باشن و گل ها برای روییدن به صدای بلبل !!!

    -

    احتمالا شما پیش از آنکه به سازمان ذی نفع - نفعی برسانید می بایست به مدیران حتضر در جلسه نفعی می رساندید که البته چون این امر صادق نشده شما بهتر است همان جند ماه را منتظر بمانید و هر شب برای گشایش به درگاه امام زمان خیرات کنید .

    پاسخحذف
  2. @حاجلو:
    مشکل یکی دو تا نیست که! مشکل بعدی اینه که افراد درگیر در این ماجرا زیاده و نمیشه به همه نفعی برسه.

    احتمالا برای دعا و خیرات نیز مجوز لازم هست و متاسفانه این مورد نیز از ما صلب شده!

    :|

    پاسخحذف
  3. کار کردن با ارگانهای دولتی این بدبختی هارو هم داره . خدا رو شکر که تا بحال من به پستشون نخوردم و امیدوارم که هیچوقت هم نخورم .

    بیشتر مدیران ما اعتقاد خاصی تئوری توطئه دارند بنابراین باید طوری باهاشون برخورد کرد و کار رو طوری پرزنت کرد که اونها بتونن منافع شخصی توش ببینن نه منافع سازمانی.

    پاسخحذف