SQL Server 2008

۱۳۸۷/۰۵/۲۷ ۱۱:۱۵ Salar https://www.blogger.com/profile/08261083424775464146 منتشر شده در تاریخ : ۱۳۸۷/۰۵/۲۷ دسته بندی : ، 1

SQL Server 2008 هم در حالی بیرون اومد که هنوز سه سال از ورژن قبلی sql server 2005 فاصله گرفتیم و با این حال هنوز نتونسته به درستی جای خودشو باز کنه. من خیلی جاها و به خصوص هاستینگ های وب رو دیدم که هنوز از sql server 2005 پشتیبانی نمی کنند. شاید این ترس مربوط به تنکنولوژی های جدیدی هست که معرفی شدند! پس معلوم نیست که کی از 2008 پشتیبانی بکنند. می تونید ویژگی های جدید رو از اینجا بخونید.

مهمترین ارتقاء یا نکته ای که برای برنامه نویسها هست، یک provider جدید برای LINQ جهت کار مستقیم با SQLServer هست.

چیز جدیدی که برای من جالب بود و به زبان TSQL تو این ورژن اضافه شده و البته نتونستم مثال عملی ازش پیدا کنم دستور MERGE هست. همانطوری که ماکروسافت گفته با استفاده از این query ها می شه قبل از این که دیتا در دیتابیس ذخیره بشه وجود اون رو بررسی کرد. این کار با استفاده از تغییراتی در دستور INSERT انجام می شه.

همچنین نوع جدیدی برای تاریخ و زمان به صورت جداگانه در نظر گرفته شده. قبلا به این علت یک نوع برای کار با تاریخ و زمان وجود داشت ، باید از تعدادی دستور استفاده می کردی تا تاریخ رو از زمان جدا کنی، که در این ورژن به راحتی با تعیین نوع به زمان مشکل حل خواهد شد.

درنهایت ماکروسافت اعلام کرده که کارایی sql server 2008 تا 35 درصد بهبود پیدا کرده! البته صحت این ادعا در مرور زمان مشخص خواهد شد.

همچنین Visual Studio 2008 SP81 همراه با dotNET 3.5 SP1 هم چند روزی می شه که منتشر شده. در این مورد هم به اینجا مراحعه کنید.

برای مطالعه ویژگی جدید ADO.NET یعنی ADO.NET Entity Framework به اینجا مراجعه کنید.

 

یک بازخورد برای “SQL Server 2008”

  1. سلام دوست عزيز
    وب جالب و زيبايي داري
    در صورتي که مايلي با هم تبادل لينک داشته باشيم
    لطفا من رو با نام
    بهترين سايت تفريحي
    با ادرس
    http://bestonline.ir
    لينک کن و به من خبر بده تا شما رو در کمتر از 24ساعت لينک کنم
    با تشکر

    پاسخحذف